Skriv ut den här sidan

Inför ditt besök

Du ska alltid anmäla dig i receptionen först när du kommer till oss. Nedan har du lite tips inför ditt besök. 

Att tänka på

Kom cirka 10 min före ditt bokade besök då det kan vara kö till receptionen. Tag nummerlapp och vänta på din tur för att komma till receptionen. 

Vi har medarbetare och även patienter med astma och allergi. Vi är tacksamma om du inte använder starka parfymer eller andra dofter under besöket hos oss. 

Betalning

Du kan betala med kort eller få en faktura. Frikort gäller. 

Viktigt att veta är att du kan betala din faktura hos oss, inom 30 dagar efter utfärdande. Faktura för uteblivet besök/sent återbud ingår inte i högkostnadsskyddet. 

ID-kontroll

Du ska alltid kunna visa giltig id-handling så som legitimation, körtkort eller pass. Medföljande till personer under 18 år ska kunna legitimera sig. 

Sjukresa

Om behov finns hjälper vi i receptionen till att ordna ett sjukresekort samt att ladda kortert med resa. För att få sjukresa måste det godkännas av vårdgivare vid varje resetillfälle. Ring receptionen för att ladda sjukresa på telefonnummer; 08-587 545 43

Fakturafrågor

Vi i receptionen hjälper till att besvara olika fakturafrågor, ta betalt och föra in uppgifter i e-frikortssystemet. Ring receptionen om du har några frågor.

Bli patient hos oss

Du är välkommen till oss även om du inte är listad här. Vill du lista dig hos oss fyller du i vår listningsblankett. Du har också möjlighet att välja en fast läkarkontakt på vårdcentralen. Fördelen med en fast läkarkontakt är att läkaren kan lära känna dina behov och ge dig en samordnad och kontinuerlig vård.

Du kan själv skriva ut blanketten och lämna i vår reception eller hämta en blankett hos oss. Det finns en blankett för vuxna och en för barn. Du kan också lista dig via 1177 Vårdguidens e-tjänster.